سند خوانی و جانمایی ملک و تهیه نقشه یو تی ام

سند خوانی و جانمایی ملک و تهیه نقشه یو تی ام  تنها وقتی لازم است انجام شود که آدرس و حدود اربعه ملک نا معلوم باشد. برای انجام این عملیات تخصصی و تهیه نقشه یو تی ام میتوان به کارشناس رسمی دادگستری مراجعه نمود.

رادین ۰۹۱۲۹۲۷۷۵۳۴ و ۰۲۱۶۶۳۹۸۳۱۶ کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری و امور ثبتی

سند خوانی و جانمایی ملک و تهیه نقشه یو تی ام

برخی املاک موقعیت مشخصی دارند اما حدود اربعه آن ها معلوم نمی باشد و مرز های آن به دلایل مختلف از بین رفته اند در این صورت برای این که بتوان حدود و مرز های ملک را بر روی زمین مشخص کرد از روش جانمایی پلاک ثبتی لازم است استفاده شود. در واقع برای معلوم نمودن املاکی که حدود اربعه نا مشخصی دارد لازم است جانمایی پلاک ثبتی که با استفاده از اسناد ثبتی ملک انجام میشود توسط یک متخصص انجام شود.

همچنین برخی از افرادی که برای مدت طولانی ملک خود را رها کرده باشند نیز برای یافتن آدرس ملک خود قطعا به مشکل می خورند به املاکی که آدرس نا معلومی دارند ملک گمشده میگویند و برای یافتن آدرس گمشده نیز انجام عملیات جانمایی پلاک ثبتی ضروری است برای انجام این عملیات میتوان به کارشناس رسمی دادگستری مراجعه نمود. این متخصص برای انجام عملیات جانمایی پلاک ثبتی ابتدا اسناد قدیمی ملک جمع آوری میشود و در ادامه از بانک اطلاعات ثبتی منطقه اسناد ثبتی ملک استخراج میشود

در ادامه با جانمایی نقشه ثبتی بر روی زمین حدود اربعه ملک معلوم میشود. با معلوم شدن حدود اربعه ملک کارشناس نقشه برداری از ملک را آغاز خواهد کرد وی از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده خواهد کرد و در ادامه برداشت زمینی انجام میشود. سپس ترسیم نقشه یو تی ام با استفاده از نرم افزاری همانند اتوکد ترسیم میشود. این نقشه مهر و امضا شده قابل ارائه به اداره ثبت اسناد خواهد بود و با ارائه این نقشه و مدارک دیگر میتوان سند تک برگ برای ملک اخذ نمود.

مطالب مرتبط

تهیه نقشه یو تی ام

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما