سند تک برگ چیست؟

سند تک برگ چیست؟

به اساس آیین‌نامه ثبت‌ها، اعتبار سند حاکمیتی مربوطه مشروط به ثبت در دفتر اسناد رسمی است، که اهمیت داشتن سند رسمی را تأکید می‌کند. سند‌ها به سه نوع ممکن است تقسیم شوند: اول می‌توانند سند دفترچه ای یا منگوله باشند که قبلاً برای معاملات ملکی به کار می‌رفتند، اما به دلیل نقص امنیتی به سند تک برگ تبدیل شده‌اند. دوم ممکن است سند مشاعی باشد که روی برگ A3 تهیه می‌شود. سوم ممکن است سند تک برگ باشد کهامروز در رادین مپ می خواهیم روی سند تک برگ بحث و گفتگو کنیم بین مشکلات سند دفترچه‌ای می‌توان به نقص امنیتی، عدم ذکر آدرس و موقعیت جغرافیایی ملک که باعث سوءاستفاده‌ها می‌شود، اضافه شدن اطلاعات غیرضروری از تاریخچه سند، سهولت انجام اعمال جنایی و انتشار اطلاعات محرمانه افراد، هزینه‌های بالای چاپ دفترچه‌ها و نگهداری، و مشکلات مدیریتی اشاره کرد. وجود هولوگرام بر روی سند تک برگ باعث می‌شود تا جعل آن بسیار دشوار شود. با این حال، توصیه می‌شود که به سند تک برگ به تنهایی اعتماد نکنید و قبل از خرید ملک، از دفتر ثبت مربوطه اطلاعات ملک مورد نظر را استعلام کنید. قبل از سال ۱۳۹۰، برای معامله ملک می‌توانستند از سند‌های منگوله‌دار استفاده کنند، اما پس از سال ۱۳۹۰ برای انجام معامله ملک، ابتدا باید سند تک برگ را دریافت کنند و سپس معامله را انجام دهند. اگر سندی منگوله دار دارید، باید ابتدا سند تک برگ را دریافت کنید و سپس معامله ملک را انجام دهید.

مراحل اخذ سند تک برگ

  1. پیشنهاد ما این است که اگر سند قدیمی دارید، به دفتر ثبت مراجعه کنید و در صورتی که ملکی خریداری کرده‌اید و می‌خواهید آن را به نام خود ثبت کنید، به یکی از دفاتر ثبت مراجعه کنید.
  2. برای انتقال سند مالکیت، استعلام سند قدیمی را به دفتر ثبت اسناد رسمی ارائه دهید. استعلام توسط دفتر ثبت انجام می‌شود و به شما اطلاع می‌دهد که مالک زمین در حال حاضر در رهن بانک یا محل مشخص دیگری است.
  3. قبل از انتقال سند به شخص دیگر، بدهی‌های مالک به شهرداری را تسویه کنید و گواهی پایان کار و نامه‌ای از سازمان نوسازی برای تسویه به شهرداری ارائه دهید.
  4. پس از انجام مراحل قبلی، زمینه انتقال سند در دفتر فراهم می‌شود و مراحل نقل و انتقال به دفتر ثبت ارسال می‌شود. سند قدیمی را به دفتر ثبت ببرید تا سند تک برگ صادر شود.
  5. برای صدور سند تک برگ، به دفتر ثبت مراجعه کنید و فرم تقاضا را تکمیل کنید و تقدیم کنید.
  6. برای نقل و انتقال سند مالکیت و صدور سند تک برگ، سند مالکیت قبلی را به دفتر ثبت ببرید.
  7. هزینه‌های مربوط به قبض‌های آب و برق، گاز و تلفن را پرداخت کنید و مدارک شناسایی را به همراه داشته باشید.
  8. سند مالکیت در زمان ارائه به مالک از طریق اداره پست به دست مالک می‌رسد.
  9. بعد از انجام مراحل، سند مالکیت آماده تحویل به مالک می‌باشد و از طریق اداره پست ارسال می‌شود.

نقشه utm برای تبدیل سند منقوله دار به سند تک برگ

برای تهیه سند تک برگ باید ابندا نقشه یو تی ام از محل و موقعیت ملک تهیه شود سپس با توجه به مشخصات درج شده در نقشه یو تی ام اقدام به تهیه سند تک برگ شود. تمامی مشخصات موجود در نقشه UTM باید ثابت کند که ملک مورد نظر متعلق به شما می باشد تا سند تک برگ شامل مشخصات ، موقعیت ملک باشد. پس قبل از اقدام برای دریافت سند تک برگ ابتدا نقشه یو تی ام از موقعیت ملک تهیه کنید سپس با اجرای مراحل بند بالا به دریافت سند تک برگ اقدام کنید.

تهیه نقشه UTM با رادین مپ

نقشه یو تی ام کاربرد های فراوانی در زمینه نقشه برداری ، دریافت سند و… دارد. اما یکی از مهم ترین کاربرد های آن در یافت سند تک برگ برای ملک می باشد. شرکت رادین مپ با استفاده از به روز ترین ابزار آلات نقشه برداری، نقشه های UTM را تهیه می کند و از آنجایی که این نوع نقشه برداری اهمیت بسیار بالایی دارد لازم است تا دقت بسیار زیادی در حین تهیه آن داشته باشیم. در صورتی که به نقشه یو تی ام برای کاربرد هایی همچون  اخذ سند تک برگ نیاز دارید می توانید از مشاوره های رایگان با کارشناسان ما در رادین مپ استفاده کنید. کارشناسان ما نقشه یو تی ام با دقیق ترین جزئیات از موقعیت ملک شما را د راختیار شما قرار خواهند داد . برای ارتباط با رادین مپ می توانید با شماره تلفن های ما تماس حاصل نمایید.

تهیه نقشه UTM با رادین مپ

تهیه نقشه UTM با رادین مپ

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما