انجام جانمایی پلاک ثبتی سند های قدیمی و شاهنشاهی

انجام جانمایی پلاک ثبتی سند های قدیمی و شاهنشاهی زمانی لازم است انجام شود که آدرس ملک نا معلوم شود در این صورت برای یافتن آدرس ملک گمشده لازم است جانمایی پلاک ثبتی انجام شود.

رادین ۰۹۱۲۹۲۷۷۵۳۴ و ۰۲۱۶۶۳۹۸۳۱۶ کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری و امور ثبتی

انجام جانمایی پلاک ثبتی سند های قدیمی و شاهنشاهی

در صورتی که فردی ملک خود را برای مدت طولانی رها کند و بعد از سال ها دیگر امکان یافتن آدرس ملک وجود ندارد. به این املاک فاقد آدرس مشخص ملک گمشده میگویند. برای اینکه بتوان آدرس ملک گمشده را پیدا کرد لازم است عملیات جانمایی پلاک ثبتی انجام شود.

جانمایی پلاک ثبتی عملیاتی است که با توجه به اسناد قدیمی و اسناد ثبتی ملک انجام میشود. برای انجام عملیات جانمایی پلاک ثبتی لازم است به یک فرد متخصص همانند کارشناس رسمی دادگستری مراجعه نمود. این متخصص برای انجام این عملیات تخصصی ابتدا اسناد قدیمی ملک از مالک اخذ میشود و مورد بررسی قرار میگیرد در ادامه اسناد و مدارک ثبتی ملک از بانک اطلاعات ثبتی استخراج میشود. در واقع نقشه ثبتی ملک استخراج میشود و آدرس ملک مشخص میشود.

در ادامه نقشه ثبتی ملک که یک کروکی قدیمی است بر روی زمین جانمایی میگردد و بعد از جانمایی نقشه ثبتی  ملک بر روی زمین حدود اربعه ملک بر روز زمین انجام میشود. با معلوم شدن حدود اربعه ملک در نتیجه نقشه برداری از ملک انجام میشود و برای انجام نقشه برداری از ملک از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده میشود

سپس مختصات یو تی ام از کنج ها برداشت میشود و در نتیجه نقشه تهیه شده از ملک چاپ و مهر و امضا میشود و این نقشه یکی از مدارکی است که برای اخذ سند تک برگ لازم و ضروری است. با ارائه این نقشه و مدارک حقوقی دیگر در نتیجه سند تک برگ برای ملک صادر میشود.

مطالب مرتبط

تهیه نقشه پلاک ثبتی

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما