جانمایی UTM با توجه به سند قدیمی شاهنشاهی

جانمایی UTM با توجه به سند قدیمی شاهنشاهی

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

جانمایی UTM با توجه به سند قدیمی شاهنشاهی با این هدف انجام می شود. تا در نتیجه حدود اربعه ملک و آدرس ملک معلوم شود. در واقع با نا معلوم شدن دیوارکشی قدیمی ملک ممکن است. به حدود ملک تعارض شود در نتیجه لازم است. جانمایی پلاک ثبتی انجام شود. تا حدود ثبتی ملک معلوم گردد. برای انجام این عملیات میتوان به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود.

تهیه نقشه جانمایی UTM

ممکن است فردی سندی قدیمی از ملک خود در دست داشته باشد. اما از آدرس ملک بی اطلاع باشد. در نتیجه برای یافتن آدرس ملک قدیمی فرد نمیتواند. از سند قدیمی ملک استفاده کند زیرا اسناد قدیمی حاوی اطلاعات مکانی ملک نمیباشند. در این مواقع لازم است عملیات جانمایی پلاک ثبتی توسط یک متخصص انجام شود.

جانمایی پلاک ثبتی عملیاتی تخصصی است که با استفاده از اسناد و مدارک ثبتی ملک انجام میشود. برای انجام این عملیات تخصصی میبایست به یک فرد متخصص همچون کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود.

برای انجام جانمایی پلاک ثبتی ابتدا مدارک و اسناد ثبتی مربوط به ملک استخراج می شود در واقع اسنادی همچون سند دفترچه ای، قولنامه، بنچاق، سند مادر جمع آوری میشود و نقشه ثبتی ملک از بانک اطلاعات ثبتی استخراج میگردد. سپس با جانمایی نقشه ثبتی بر روی زمین حدود اربعه ثبتی ملک مشخص می شود و بعد با استفاده از تجهیزات دقیق نقشه برداری برداشت زمینی انجام می شود و در آخر نقشه یو تی ام با نرم افزار های دقیقی ترسیم نقشه انجام می شود. با مشخص شد مختصات یو تی ام چهار گوشه ملک تثبیت و دیوارکشی حدود اربعه انجام می شود و با ارائه نقشه یو تی ام به اداره ثبت اسناد سند تک برگ برای ملک اخذ نمود.

راه های ارتباط با ما

09129277534

02166398316

برای ارتباط با اینستاگرام ما کلیک کنید

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما