قانون تعیین تکلیف وضعیتی ثبتی اراضی

قانون تعیین تکلیف وضعیتی ثبتی اراضی به منظور مشخص شدن وضعیت ثبتی اراضی می

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

باشد در واقع طبق ماده ۱۴۷ و ۱۴۸ اراضی باید املاکی که وضعیت ثبتی آنها مشخص نمی

باشد تعیین تکلیف شوند تا در صورت امکان و داشتن شرایط لازم برای این املاک سند

رسمی صادر شود.

قانون تعیین تکلیف وضعیتی ثبتی اراضی

برای انجام تعیین و تکلیف اراضی باید اطلاعات و مدارکی که مورد نیاز می باشد به اداره

ثبت ارائه شود و یا در سایت بارگذاری شود تا با بررسی مدارک این اراضی تعیین تکلیف

شود.

برای انجام تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی یک سری مدارک مورد نیاز است که این

مدارک شامل

۱٫اصل شناسنامه و کارت ملی متقاضی.

۲٫کپی ازسند مالکیت اولیه ملک(دراسناد قولنامه ای )

۳٫اصل وکپی تمام قولنامه های استنادی تا بامالکی که سند به نام او صادر شده است

برسد.(دراسناد قولنامه ای)

۴٫اصل سندمالکیت دراسناد مشاعی به نام متقاضی و کپی صفحات اول،دوم،سوم،

صفحه حدود ملک،توضیحات و صفحات و انتقالات. ۵٫نقشه ملک با مختصات یو تی ام

که توسط متقاضی تهیه می شود

۶٫فیش بانکی بابت هزینه تقاضا.

برای تعیین تکلیف اراضی باید مدارکی که گفته شد،تهیه شود و برای تهیه نقشه یو

تی ام مالک می تواند به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی

مراجعه کند تا کارشناس نقشه ای با دقت بالا برای ملک تهیه کند.

برای تهیه نقشه یو تی ام کارشناس با استفاده از جی پی اس دو فرکانسه مختصات

گوشه های ملک را برداشت کرده و مختصات ملک را بصورت سیستم مختصات یو تی

ام بدست می آورد و سپس نقشه یو تی ام ملک را ترسیم کرده و آن را مهر و امضا

می کند و این نقشه را به مالک می دهد تا مالک بابقیه اسناد و مدارکی که تهیه

کرده است به اداره ثبت مراجعه کند و یا درسایت این مدارک را بارگذاری کند.

رادین ۰۹۱۲۹۲۷۷۵۳۴ و ۰۲۱۶۶۳۹۸۳۱۶ کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری و امور ثبتی

سند تک برگ ماده ۱۴۷

قانون تعیین تکلیف وضعیتی ثبتی اراضی

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما